Case: ABN AMRO
Ouders willen het beste voor hun baby, nu én in de toekomst. Met een spaarrekening kunnen zij ervoor zorgen dat hun kind als hij volwassen is een mooie start heeft. Sinds 2017 werken wij samen met ABN AMRO om (aanstaande) ouders te informeren over hun financiën en alle kosten die bij een jong gezin om de hoek komen kijken.
Matthijs, mede-oprichter van 24Baby.nl: “ABN AMRO is een van onze oudste partners. We zijn erg blij dat we jaar na jaar deze mooie samenwerking kunnen voortzetten. Op het gebied van financiën voor het gezin weten zij echt waar ze het over hebben. Daarom zijn zij voor ons de perfecte partner om hierin samen te werken.”
Doelstelling
De campagne van ABN AMRO heeft drie doelstellingen:
- Bewustwording: ouders bewustmaken van het belang van sparen voor hun kindje.
- Kennis delen: ouders voorlichten over de mogelijkheden rond sparen.
- Conversie: ouders een KinderToekomst Spaarrekening van ABN AMRO voor hun kind laten openen.
Aanpak
Om zoveel mogelijk (aanstaande) ouders te bereiken met de boodschap van ABN AMRO, hebben we vanaf het eerste moment verschillende uitingen ingezet, waaronder:
- Dossier ‘Sparen voor je baby’: dit dossier bevat informatieve artikelen over belangrijke onderwerpen rondom sparen en financiën. (Aanstaande) ouders vinden hier informatie en handige tips over alles wat met geld te maken heeft: hoe je het beste spaart, hoeveel kosten je per levensfase met een jong gezin maakt en op welke tegemoetkomingen je recht hebt. Het dossier begon in 2017 met zes artikelen en is inmiddels uitgebreid tot twaalf kwalitatieve artikelen.
- Social media: gedurende de campagne hebben we tijdens actieperiodes socialmediaposts ingezet. Hiermee kunnen we met interessante content extra momentum creëren en ouders ook buiten onze website om bereiken.

- Mini-advertorials babykalender: door de jaren heen hebben we met ABN AMRO goed kunnen onderzoeken welke periodes voor hen beter converteren. Zo hebben we gemerkt dat ouders vanaf drie weken na de geboorte zich gaan bezighouden met zaken als een spaarrekening openen voor hun baby. Deze insights hebben we gelijk benut door het inzetten van een mini-advertorial in de babykalender bij ‘Baby 3 weken oud’ en later ook bij ‘Baby 8 weken oud’.
- Nieuwsbriefitems: omdat onze nieuwsbrieven op basis van de geboortedatum worden uitgestuurd, kunnen we met deze uitingen ouders gericht informeren over het sparen voor hun kindje op een moment dat voor hen relevant is. Dit is een mooi verlengde van de informatie die vindbaar is via onze website.
Resultaat
Vanaf het begin van de campagne realiseren we jaarlijks rond de 8 miljoen views en 11.000 kliks voor de uitingen van ABN AMRO. We zijn dit jaar hard op weg om deze aantallen opnieuw te halen en zelfs te overtreffen.
Ook op social media boeken we successen. Zo had een Facebookpost rondom de Grip-app van ABN AMRO een berichtenbereik van meer dan 125.000. Door deze cijfers én de content die onderdeel is van deze campagne, geloven we dat we ABN AMRO op een effectieve manier onder de aandacht brengen van deze belangrijke doelgroep.