Case: Davitamon
Davitamon richt zich op producten die bijdragen aan de gezondheid van (onder meer) vrouwen met een kinderwens, zwangere vrouwen en baby’s. Door onze samenwerking zorgen we er sinds begin 2016 voor dat de merkvoorkeur voor Davitamon toeneemt en hun zichtbaarheid onder de doelgroep wordt vergroot.
Laura, campagnemanager bij 24Baby.nl: “Voeding is een belangrijk onderwerp rondom de zwangerschap. Als (aanstaande) moeder wil je er namelijk alles aan doen om je kindje een gezonde start te geven. Met alle samenwerkingen die we optuigen, staat kwaliteit en betrouwbaarheid hoog in het vaandel. In Davitamon hebben we een partner gevonden waarmee we onze lezers op een betrouwbare manier kunnen informeren over alles wat met voeding te maken heeft.”
Doelstelling
Davitamon wil niet alleen dat hun producten top of mind zijn bij (zwangere) vrouwen, maar wil ook de doelgroep informeren over het belang van een gezonde en gevarieerde voeding. Dit wordt nóg belangrijker zodra een vrouw een kinderwens heeft, zwanger is of net bevallen is.
Aanpak
Door onze samenwerking kan Davitamon hun expertrol verder uitlichten. Met Davitamon hebben we door de jaren heen verschillende uitingen opgetuigd om dit te realiseren, zoals:
- Zwangerschapskalender: met zeven mini-advertorials in de zwangerschapskalender is Davitamon zichtbaar op momenten waarop informatie over voeding en vitamines relevant wordt (bijvoorbeeld ‘6 weken zwanger’).
- Mini-advertorials in artikelen: Davitamon wordt gericht onder de aandacht gebracht in relevante content. Zo hebben zij een mini-advertorial in artikelen over voeding en gezonde eetgewoontes (bijvoorbeeld ‘Foliumzuur slikken’, ‘Voeding en zwanger worden’ en ‘Vis eten tijdens je zwangerschap’).

- Advertorials: samen met Davitamon hebben we twee advertorials geschreven over het belang van gezonde voeding en vitamines rondom de zwangerschap (‘5 feiten over vitamines tijdens je zwangerschap‘ en ‘6 tips om weer fit te worden na de bevalling‘)
- Testpanel: met het testpanel hebben we onze lezers ingezet om een nieuw product van Davitamon, Vitamine D Aquosum Suikervrij, uit te proberen. Hierdoor konden ouders niet alleen betrouwbare, onafhankelijke reviews lezen, maar hebben we de doelgroep ook kennis laten maken met het nieuwe product.
Resultaat
In de campagneperiode van 1 juni 2017 t/m 31 december 2018 hebben we bijna 4 miljoen views en 30.000 kliks gerealiseerd voor Davitamon. Door verschillende nieuwe uitingen in 2019 zitten we dit jaar al op ruim 50.000 kliks. Deze resultaten tonen aan dat Davitamon op precies het juiste moment en met de juiste boodschap onder de doelgroep zichtbaarheid is.
Onze langdurige samenwerking met Davitamon is ook een goed voorbeeld van hoe we campagnes constant monitoren en op basis daarvan optimaliseren. Zo ging de CTR van de uiting ‘5 weken zwanger’ omhoog van 0,6% naar 8,2% door een aantal kleine aanpassingen door te voeren.
Meer cases
Lees ook onze cases van Nestlé Babyvoeding en Naviva Kraamzorg. Heb je zelf een interessante case? Neem contact met ons op via adverteren@24baby.nl en wij denken graag met je mee.