Case: Nestlé Babyvoeding
Met haar expertise wil Nestlé Babyvoeding bijdragen aan een gezonde levensstijl van moeder en baby tijdens de eerste 1.000 dagen van een nieuw leven. Zij willen (aanstaande) vaders en moeders onder andere helpen met kwalitatieve informatie.
Met deze focus werken 24Baby.nl en Nestlé Babyvoeding al vanaf 2017 samen om de doelgroep op een boeiende manier te informeren over gezonde voeding en het leven van een jong gezin.
Matthijs, mede-oprichter van 24Baby.nl: “Nestlé Babyvoeding is een van onze grootste partners en we zijn erg trots dat we al een aantal jaar met succes voor hen mogen werken. We hebben al uiteenlopende campagnes voor Nestlé Babyvoeding opgetuigd, waaronder advertorials, winacties, testpanels en onderzoeken. Momenteel loopt een van mijn favoriete campagnes: het delen van 50 tips van Nestlé Babyvoeding in 50 relevante en veel gelezen artikelen op 24Baby.nl.”
Doelstelling
Nestlé Babyvoeding moet top of mind zijn én blijven als het gaat om babyvoeding. Onze contentsamenwerking heeft daarom als doel bij te dragen aan een grotere zichtbaarheid en brand awareness op het juiste moment binnen de doelgroep.
Aanpak
Op 24Baby.nl zijn 50 verschillende tips van Nestlé Babyvoeding verwerkt in 50 verschillende artikelen. Leuke en praktische tips, verspreid over artikelen die gedurende de volledige reis van kinderwens tot en met een kind van 2 jaar oud worden gelezen. Elke tip verwijst door naar meer inspirerende en behulpzame content op de website van Nestlé Babyvoeding, nestlebabyvoeding.nl.
Voordelen van deze aanpak:
- Relevante content. De uitingen zijn verwerkt in de structuur van de website. Een tip in het artikel ‘Darmkrampjes baby’ geeft bijvoorbeeld advies over hoe je darmkrampjes bij je baby kan helpen verminderen. Doordat dit de lezer écht verder helpt en het gepresenteerd wordt binnen relevante content, is de CTR van de tips meer dan tien keer zo hoog als van een normale banner.

- Verkeer. De tips staan in artikelen die veel worden gelezen. Hierdoor maken we gebruik van het huidige organische verkeer van de artikelen. Zo kon de campagne vanaf dag één profiteren van een groot bereik.
- Sympathiek. We plaatsen geen directe producten of reclame van Nestlé Babyvoeding, maar lichten juist hun rol als expert rond babyvoeding uit. Hierdoor worden de uitingen eerder als sympathiek dan commercieel gezien, wat weer goed is voor de branding van Nestlé Babyvoeding onder de doelgroep.
Resultaat
Na een pilotfase eind 2017 realiseerden we in 2018 met de 50 tips ruim 5,1 miljoen pageviews en meer dan 65.000 kliks naar de website van Nestlé Babyvoeding. Tussen januari en augustus 2019 hebben we al meer dan 3,8 miljoen pageviews en 50.000 kliks gerealiseerd.
Voorbeelden
Bekijk deze artikelen voor een aantal voorbeelden van de tips:
- Aankomen tijdens je zwangerschap (CTR: 5,69%)
- Zo leer je je baby groente en fruit eten: 10 tips (CTR: 4,72%)
- Rapley methode: je baby zelf vast voedsel laten ontdekken (CTR: 3,31%)
- Darmkrampjes baby: herkenning en tips (CTR: 2,96%)
- Wat mag je niet als je zwanger bent? (CTR: 2,86%)
Meer cases
Lees ook onze cases van Naviva Kraamzorg en Davitamon. Heb je zelf een interessante case? Neem contact met ons op via adverteren@24baby.nl en wij denken graag met je mee.